Week 8 - Engeland

2 juli 2018 - Staines, Verenigd Koninkrijk

In week 8 was de Flowerbook promotie.

Bij deze promotie was er een nauwe samenwerking tussen Flowerbook, Equinox en Flowervision. Wij hadden namelijk een roos van Equinox die niet erg gewilt is, en Flowerbook promote deze via de Flowerbook App, Flowervision verkocht deze roos.

Onze taak was door de winkel heen lopen om mensen aan te spreken en ze op die manier op de hoogte te houden van de promotie, dit verliep goed. Wij hadden het dan over de promotie, maar vertelde ook wat meer over Flowerbook en Equinox. De promotie was namelijk alleen geldig voor mensen die de Flowerbook app op hun telefoon hebben staan, mochten ze dit niet hebben dan kregen ze daar op het bedrijf zelf nog de kans voor om die te downloaden. Dan geldde de promotie nog steeds, wij wezen de klanten hier op aan.

Op dinsdag kregen we de eerste 9 emmers met rozen binnen, het blijk dat Thijme en ik hele goede verkoopmannen zijn, want binnen 2 uur waren van die 9 emmer al 8 de deur uit. Nu we dit wisten konden we voor donderdag in plaats van 9 emmers 18 emmers bestellen. Donderdag was namelijk de officiële promotiedag.

Op donderdag was dus de officiële dag, op deze dag konden de klanten die binnen kwamen ook een ontbijtje nemen op het bedrijf. Zoals ik eeder heb verteld hadden we vandaag 18 emmers met deze rozen in plaats van 9. Deze dag wisten de meeste mensen wel van de promotie af en had een groot gedeelte ook de App al. Toch waren er nog wel een paar die de App niet hadden en daar moesten we gewoon uitleg aan geven. We moesten ook foto's maken van alle klanten die meededen aan de promotie, de klant ging dan voor een banner staan met de roos in hun hand en voila, de foto kon genomen worden.

Op vrijdag hadden we ook nog kort de promotie, er kwamen die dag geen nieuwe rozen binnen maar we hadden nog 5 emmers over van de dag daarvoor. Die hadden we wel vrij snel verkocht, en we hadden zoals elke dag weer een aantal mensen die de Flowerbook App hebben gedownload.

Op zaterdag gingen we naar Londen, we waren wel even de weg kwijt op weg naar het station in Windsor, ze hebben daar namelijk 2 stations best dicht bij elkaar en wij gingen naar de verkeerde. dus eer we in Londen waren was het half 1. Daar werden we tot 2 keer toe lastig gevallen door zwervers, ook hebben we de wedstrijd tussen Argentinië en Frankrijk gekeken in de pub, de pub zat vol met Fransen en wij waren voor Argentinië. We kwamen wel levend de pub uit, na een spannende wedstrijd.

1. Jos van der Valk:
    2 juli 2018
    Leuk dat jullie de promotie van de rozen goed aangepakt hebben.
    De laatste loodjes nog en dan zit deze stage er weer op. Ik hoop dat jullie er wat van opgestoken hebben en volgend schooljaar met mooie verhalen komen.
  2. Freek van WIngerden:
    2 juli 2018
    Veel plezier de laatste dagen.
  3. Frans:
    2 juli 2018
    Goed bezig, de foto's zijn iets wat wazig.....