Week 5 - Engeland

11 juni 2018 - Longford, Verenigd Koninkrijk

In week 5 hebben we veel vergaderd.

Maandag en dinsdag hebben we de helft van de dag gewerkt en de andere helft aan onze opdrachten gezeten. De cultuur opdracht hebben we zo goed als af, zowel het verslag als de presentatie. We moeten alleen nog een foto collage maken.

Woensdag hebben we de hele dag gewerkt om wat geld bij te verdienen, dit was ook omdat we donderdag en vrijdag helemaal niet meer konden werken. Woensdag was ook onze stagebegeleider op vakantie, ze komt volgende week donderdag weer terug.

Donderdag kregen we meer uitleg over de tweede opdracht van het bedrijf, deze opdracht gaat over een samenwerking met een ander bedrijf genaamd Flowerbook, dit is een app. Hier heb ik vorige week ook al wat over gezegd. We hebben ook vergadert samen met de makers van Flowerbook en Rijn, de eigenaar van Flowervision Londen. In deze vergadering werd vooral besproken wat het plan is en nog niet echt vaste plannen dat deden we vrijdag.

Vrijdag Hebben Thijme en ik vragen gemaakt voor een enquete die volgende week af moet, dit zijn 25 vragen en daarvan worden 15  vragen uitgekozen door onze supervisor hier bij Flowervision. Later die ochtend hadden we weer een vergadering, dit keer bespraken we precies wat er zou gebeuren en wanneer dit gebeurt.

de opdracht in het kort:

Flowervision en Flowerbook werken samen, De app Flowerbook gaat een bloem promoten genaamd de pink journey en deze promotie is alleen geldig bij Flowervision London. Flowervision organiseert die dag een soort van open dag in de cash & carry om klanten hier heen te halen. Die klanten krijgen dan een ontbijtje en voor elke Pink Journey die ze kopen krijgen ze er 1 gratis, dus 1+1 gratis, al kopen ze er 10 krijgen ze er dus 10 bij. De klant krijgt alleen een gratis bloem wanneer ze een foto maken van hun aankoop met de app open op die promotie pagina.

De klant krijgt een week van te voren een pop-up notificatie van de app zodat ze weten dat er een promotie is bij flowervision.

Wat wij moeten doen is door de cash & carry lopen en het product extra promoten bij de klant, dit is voor de mensen die niet van de promotie af weten of voor de klant die meer informatie wilt over de promotie.

Het is dus eigenlijk een marketing stunt waar wij deel van uit maken.

In het weekend waren we zaterdag weer in centraal Londen, we gingen vroeg weg zodat we niet in een lange rij zouden staan bij de Londen Dungeon, deze dungeon is een soort van spookhuis waarbij je door de geschiedenis van Engeland gaat. In Amsterdam hebben we ook zo een dungeon, is een beetje hetzelfde.

Tussen 11 en 12 liepen we naar Buckingham Palace, hier waren ze op dat moment de verjaardag van de koningin aan het vieren, met een militaire parade.

Ik heb wat foto's en filmpjes toegevoegd van die parade.

1. Freek van WIngerden:
    11 juni 2018
    Leuke marketingstunt, kan ik langskomen?
  2. Nicolle Drost:
    12 juni 2018
    Goed te lezen dat de cultuuropdracht bijna af is Danny :)
    Gaaf om deel te nemen aan de promotie, klinkt zinvol!!
    Mooie foto's! Ik mis Londen!
    Geniet ervan!!
  3. Opa Verkade:
    12 juni 2018
    Heel interessant om te lezen deze week! Zo beleef je wel veel in Engeland.de groeten en een goeie week.